יום רביעי, 16 בנובמבר 2011

תזמורות בלונדון


התזמורת הסימפונית של לונדון נוסדה בשנת 1904 בתור ההרכב הראשון המוזיקלי הבריטי להיות בבעלות מלאה של הנגנים. אנסמבל אורגן כחברה מוגבלת, נגנים בעלי המניות שלה הם כולם בודדים. זה מוניטין של עצמאות המשיכה להיות אחד מסימני ההיכר מלבב של התזמורת, במיוחד מאז הרבה "לאומית" תזמורות של מדינות אירופה האחרות הן בבעלות ממשלתית, לכן צברה ניסיון מוסיקלי עבור בריטניה, כולל התזמורת הבריטי הראשון לבצע מחוץ למדינה הוא שיחק בפריז בשנת 1906, ואת הראשון להופיע בארצות הברית. ההרכב למעשה כבר כרטיסים להפליג על הטיטניק להתחיל את הסיור האמריקני בפרט, אך נאלצה לשנות את תוכניותיה בשלב מאוחר.

זה הפך את התזמורת הבריטית הראשונה להופיע בדרום אפריקה, הראשון לבקר ביפן, תזמורות ראשונות שהוזמנו להופיע בפסטיבל זלצבורג באוסטריה.  רשימת שמות ביצעו  במשך השנים הוא ממש המי ומי של הפודיום. רבים יליד בריטניה של התזמורות מנצחים והדירקטורים מוזיקה להמשיך להרוויח אבירות, כולל אדוארד אלגר, תומאס ביצ'ם, אדריאן בולט, ג'ון ברביולי, המילטון הארטי, והנרי ווד. בשנים האחרונות, שני דירקטורים השפעה רבה הובילו מעל הדוכן: מייקל טילסון תומס וקולין דייוויס. גם לאחר יציאתם לקיים פעיל, כל אחד נשאר חלק בלתי נפרד של הארגון. דיוויס נמצא כעת נשיא , בעוד תומאס הוא אחד משני מנצחים אורח העיקרי. הרוסי ולרי גרגייב היה המנצח ראשי של תזמורות מאז שנת 2007. על האמנים האלה (ועוד רבים) אפשר למצוא מידע בבלוג זה מוסיקה קלאסית ובמקומות אחרים על באינטרנט. מרכז ברביקן, המרכז הגדול ביותר לאמנויות הבמה בכל אירופה , היא ביתו הרשמי של התזמורת הסימפונית של לונדון. מתקן זה נמצא בצד הצפוני של לונדון, נבנה בשנת 1982 בעלות של 161,000,000 פאונד.

ברביקן הול, המקום הגדול ביותר במתחם, מתגאה בקיבולת של האולם. הסימפוניה ה-BBC התזמורת מבצעת כאן לאורך השנים, התזמורת נהנתה הקלטה גבוהה מאוד פרופיל, לא רק של קונצ'רטי וסימפוניות, אבל עבור מגוון רחב של עשרות הסרט גם כןמחובר ההקלטה הראשונה שלה ביוני 1913, הופעה של "הפתיחה אגמונט" של לודוויג ואן בטהובן עבור אולפני הייז. מאז, תזמורות זכו בתואר התזמורת הטובה ביותר בעולם; תנופה המתמשכת בתוך התחום הזה, ההרכב צריך לשמור כי הכתר גם לתוך המאה ה -21