יום רביעי, 11 ביולי 2012

שמלות כלה מסביב לעולם


שמלות כלה על פי ההגדרה הוא בגד שכלה לובשת בטקס החתונה שלה. זו הגדרה רחבה לעומת זאת, יכול להשתנות מאוד בתרבויות שונות. אולי המוכר ביותר הוא התרבות המערבית שבו שמלות כלה היה וממשיך להיות המוקד העיקרי של החופה כולה. בתרבות המסוימת הזאת בעבר, כלות ממשפחות עשירות היו מעטרים את עצמם עם בדים יוקרתיים העשויים בצבעים עזים כמו הפגנה של עושרם עושר בחברה. לעומת זאת, הכלה המסכנה ייתכן שבחרת את השמלה הכי טובה שלה הכנסייה כי זה היה כל מה שהיא יכולה להרשות לעצמה.

לעתים קרובות, את חשיבותה של שמלות כלה בשני המקרים היה לשקף את הסגנון כמה וטעם ככלה יכול להרשות לעצמו. עושר יותר הכלה דיבוק, ראוותני יותר לה שמלת הכלה יהיה. שכבות של משי ופרווה לא נדיר עבור הנשים העשירות עבור טקס החתונה שלהם. לא רק זה היה כצפוי באופן ראוי היה המעמד החברתי שלהם, אבל המשמעות שלו היתה להביע את שיא האופנה אז. אמנם המטרה של מדינות אשות ב נדרים כי לאהבה שזוגות צריכים להתחתן, רבים טקסי חתונה, פוליטיקה המערב, האצולה ומעמד חברתי שיחקו יותר תפקיד בבחירת שמלות כלה.

החשיבות של שמלות כלה בתרבויות המזרח די שונה מערביים, הן בעבר והן בהווה. המכונה סארי החתונה בהודו דאי בווייטנאם, הדגש הוא על למזל ומזל טוב כאשר הוא לבוש אדום מסורתי. בגלל מנהגי החתונה טקסיים שונים, המשמעות של הלבוש הרשמי מתמקדת מסורת ונורמות שהיו קיימים במשך מאות שנים. דרום כלות הודיות לדבוק במסורת זו בין השאר, גם במדינות המערב.

בתרבויות המזרח, את החשיבות והמשמעות של שמלת הכלה הוא מוכר גם בשמו של הבגד עצמו. כלות יפניות לעיתים קרובות לבחור לפחות שלוש שמלות כלה 2012, קימונו מסורתי ושמלות בצבעים אחרים, כולל לבן. כלות פיליפיני ללבוש סאיה בגרסאות שונות תוך כלות אינדונזיה מן האזור דון יאווה שהוא למעשה שמלת כלה קצרה.

תרבות מוכר העממי השלישי הוא של תרבות אינדיאנים בה מסורות שונות הקשורות המשמעות של שמלת הכלה. מכל גלימות חתונה לבנה המסמלים בתכריכים כדי להגן על הכלה על מסעותיה דרך אזורים שונים על שמלות כלה לבנים מכותנה קשורות אל כתף תכשיטים ימין המייצגות שילוב מגן החתן והכלה בעוני נורא, מזל, רעב רעות . מ דקדנטי כדי צנוע ביותר, המשמעות והחשיבות של שמלות כלה ירדו לאורך ההיסטוריה וכוללים משמעויות רבות מן המעמד החברתי על מסורת ואמונות טפלות.