יום שלישי, 24 ביולי 2012

טבעות נישואין כירושה


מדור לדור, ההורים והסבים מורישים לצאצאיהם פריטים מעברם, כדי שישמרו אותם ויתנו לילדיהם וכן הלאה. זוהי מסורת שמשומרת מאות שנים במשפחות מסוימות. בין הדברים שבדרך כלל מורישים הם סרוויסים, כלי פורצלן, סכו"ם מוזהב, טבעות נישואין, אוספים אישיים ואחרים. אנשים רבים נהנים לרשת דברים שכאלה, כי הם בעלי מטען רגשי והיסטורי אשר יזכיר להם את הוריהם וסביהם לאחר שילכו מן העולם.

ישנם זוגות המתחתנים עם טבעות נישואין אשר ירשו מהוריהם, ככל נראה טבעות בהן השתמשו גם סביהם. מסורת זו היא מסורת המכובדת במשפחות רבות ולפעמים גם תנאי, שיתחתנו עם טבעות אלה. טבעות נישואין הן דבר מאוד יקר, כאשר המחיר ההתחלתי הוא "רק" מספר אלפי שקלים ולפעמים המחיר מגיע לחמישה-עשר אלפי שקלים ליחידה. לכן, זוגות רבים מורישים את טבעותיהם לילדיהם כדי שלא יצטרכו להוציא את כל כספם על סך הכל – טבעות נישואין.

באופן כולל, ירושות הן דבר שחשוב מאוד ליורשים, ולפעמים יש מלחמות זכות על רכוש המוריש. ישנם רמאים רבים אשר מזייפים כתב ירושה כדי לגנוב רכוש, כמו גם פינוי דירות של נפטרים אשר בוזזים אותן. ישנם אנשים המשתלטים על אדמות שהורישו הנפטרים, ולפעמים אלה דירות. בעליהם של הנכסים הללו מתקשים להילחם בפולשים אלה. לרוב, כאשר מחליטים הפולשים לעזוב את הנכס אליו פלשו, הם משחיתים אותו.

גם כסף בירושה הוא דבר נפוץ וכמו כן, גם חובות למיניהם יכולים להיחשב לירושה. אנשים רבים מקבלים את עול הוריהם ונאלצים לשלם חובות אשר הוריהם יצרו לפני מותם. לפעמים גם יורש החובות לא מצליח לגמרי להשתלט על החובות וגם ילדיהם שלהם סובלים מכך.