יום שלישי, 24 ביולי 2012

תקליטנים משנות השבעים


בשנות ה70 בעולם המערבי, השתנו פני חיי הלילה – דיסקו. בכל ערב היו יוצאים רבבות למועדוני "בוגי" ו"דיסקו" כדי לרקוד, וזרם זה הפך לזרם המעצב של חיי החברה של תקופה זו. השתכללות הפטיפון בשנים ההן יצרה תפקיד חדש ומבטיח ברחבת הריקודים – תקליטנים. היתה להם האפשרות לשלוט בכמה פטיפונים שונים ולעשות "מיקסים" שיצרו ערבוב של מקצבים שיצר את המוזיקה המצליחה. בשנים שלאחר מכן, תקליטנים מצאו את מקומם בסגנונות מוזיקה אחרים כמו המוזיקה האלקטרונית, שהיא מוזיקה מאוד פופולארית מאז המצאתה.

מלבד מועדונים, כיום תקליטנים מוצאים את מקומם באירועים כמו חתונות, בר מצוות וימי הולדת. חברות הפעלה רבות משתמשות בתקליטנים ואבזרי במה ותאורה כדי להפעיל את רחב הריקודים, עם שימוש בתאורה מסנוורת, זרקורים צבעוניים ומכונות עשן. דבר זה הוא מאוד פופולארי באירועים ולכן תקליטנים יכולים למצוא בימינו עבודה בתחומי עיסוק רבים ומגוונים.

מוזיקה אלקטרונית, כנזכר לעיל, היא מוזיקה מאוד פופולארית – בדרך כלל בקרב צעירים. פסטיבלים עצומים מתקיימים לאורך כל השנה במקומות שונים בעולם, בהם תקליטנים מרקידים במשך שעות ארוכות את המשתתפים, בדרך כלל עם החומרים שהם כתבו בעצמם. פסטיבלים כאלה הם אירוע חברתי מאוד מצליח שמתקיים לרוב בשטחים פתוחים בטבע ועם מספר משתתפים שיכול להגיע למעל לעשרת אלפים משתתפים.

לסיכום, בשנות ה70 הוצג סגנון מוזיקה חדיש ומרקיד אשר שינה את פני המוזיקה ונתן מענה נוסף לצורך של בני אדם במוזיקה מגוונות ומעניינת. כבר מגיל צעיר אנשים רבים מתעניינים במוזיקה זו והיא משמשת להם השראה ליצירה גם בתחומים אחרים.